تاریخ: 30 فروردين 1403 - 09 شوال 1445 - 2024 April 18

آرشیو بهداشت

بمناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی
ستاره اوز / خودکشی (در اصطلاح پزشکی : Suicide) ، تلاش و اقدام آگاهانه به‌منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خودش است که ممکن است این اقدام موفق یا ناموفق باشد .   10 سپتامبر برابر با ۱۹ شهریور، روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری شده است که هدف اصلی آن بالا بردن آگاهی جهانی درباره خطرات خودکشی و پیشگیری از آن است . طبق آمار گرفته‌شده در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌دهد. سالانه حدود ۲۰ تا ۶۰ میلیون نفر در جهان اقدام به خودکشی می‌کنند که از بین آن‌ها یک‌میلیون نفر در این اقدام موفق می‌شوند....
واکسیناسیون در شهرستان اوز
فرهاد ابراهیم پور /  ازبهمن ماه 1398 از ابتدای اعلام شروع وشیوع این ویروس مرگبار کووید 19 همان کرونا ؛ در کشورمان 17 ماه می گذرد .ماههای بسیار پر تلاطم و رنج اوری  که همه مردم کشورمان تجربه کرده اندفراموش شدنی نیست .  جدا از تعطیلی های مکررکسب و کار و بیکاری و بلاتکلیفی و سردرگمی و نگرانی و ترس ؛ کرونا باعث شده که تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۶۴ نفر به این ویروس مبتلا و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۶۳ نفر برسد و همچنان خطر وجود دارد و روزانه بالای صد نفر متاسفانه می میمرند و اگر همت و فداکاری بخش درمان و پرستاران و پزشکان دلسوز نبود مطمئنا بیش از این فوتی داشتیم هر چند گاها گفته می شود که این همه امار درگذشتگان نیست . اما این امراز ارزش  زحمات کادر درمان ما کم نمی کند .  
گفتگو با سارا وحدانی از مددکاران بهزیستی شهرستان اوز
در خدمت سر کار خانم سارا وحدانی کارشناس ارشد روانشناسی از همشهریان شاغل در بهزیستی هستیم .از ایشان میخواهم ضمن معرفی بهتر خودشان ما را با کار و سمتی که در انجا دارند اشنا کنند  بسم الله الرحمن الرحیم  با سلام  سارا وحدانی هستم. از سال ۱۳۹۴ استخدام سازمان بهزیستی با پست سازمانی مددکاری اجتماعی هستم..   ۱۲سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش بعنوان نیروی غیر انتفاعی را دارم. باعث افتخار من هست که بمدت ۳-۴سال عضو انجمن دوستدار کودک اوز بودم ودرچندین سمینار کشوری موسسه پژوهشی کودکان دنیا با موضوع معرفی رویکردهای آموزشی کودکان، شرکت کردم که در دوران خدمتم در امر آموزش کودکان بسیار مفید بود..  
امپراتوری تولید کنندگان
پیشرفت سریع واکسن ها علیه کووید-۱۹ می تواند تحولی مثبت ، و نجات دهنده ی جان ها باشد. این تحول  با چنین سرعت زیادی در حوزه پزشکی قبلا می توانست غیر ممکن باشد، اما این واکسن ها نور امیدی فراهم می آورند که پایان این بیماری همه گیر یک بار در قرن امکان پذیر است.
همراه با خبر در رسانه ها
هدف‌گذاری بنیاد نیکوکارانِ امیدآفرین شهرستان اوز بر دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان عادل به خاطر کارهایی که نکرد عادل شد سال آینده، درآمد ماهانه تا 4 میلیون تومان معاف از مالیات دخترکشی این بار در اصفهان و اقعا با رییس جمهور سپاهی، مشکلات کشور یک ساله‌ حل می‌شود؟ محرز خبر داد: آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۵۶ داوطلب/ تلاش دولت برای واردات واکسن خارجی رهایی از اعدام به شرط درختکاری قتل یک دانشمند روسی که روی واکسن کرونا تحقیق می‌کرد (+عکس) زنجیره تامین آسان، برتری واکسن کرونای چینی بر واکسن های آمریکایی پرستاران: هر روز را با خطرِ مرگ شروع و تمام می‌کنیم دانستنی‌های درباره لنفوم چشم      
واکسن کرونا
یکسال از حضور مخرب و ویرانگر ویروس کرونا در سطح جهان می گذرد .فلج اقتصادی تعطیلی کار و پیشه رکود و بیکاری ؛ ترس و نگرانی و خانه نشینی و هزاران مشکلی که با وجود این ویروس در جهان ایجاد شده است تاکنون و تا این لحظه موجب ابتلای بیش از 71 میلیون نفر و به مرگ بیش از 1میلیون و 600 هزار نفر انجامیده است . نه داروهای مختلف نه روش های بهداشتی و مراقبتی هیچکدام باعث نابودی ویروس کرونا نشده بلکه توانسته از شیوع ان جلوگیری کرده تا از سطح مرگ و میر و ابتلا بکاهد  .    امید مردم جهان از همان ابتدا به واکسن کرونا بوده است واکسنی که بالاخره از دوماه پیش با اعلام روس ها بر تهیه واکسن اسپوتنیک وی بعنوان اولین واکسن نام بردند. بعد از ان دیگر شرکت ها اعم از چین و اروپا و امریکا گفتند بسرعت در این زمینه در حال پیشرفت و تولید واکسن هستند .  جدا از مخاتراتی که هر واکسن در ابتدای واکسیناسیون در هرجایی میتواند بوجود اورد ؛ اما خود تولید و شروع واکسیناسیون موجب امیدواری مردم جهان شده است که بالاخره برای نابودی این ویروس ویرانگر کار شروع شده است .  برای اینکه با وضعیت تولید واکسن کرونا درجهان کمی اشنا شویم  اطلاعاتی از منابع اینترنتی گرداوری کرده ام که میتوانید ملاحظه کنید 
اخرین امار کرونا در جهان
به گزارش اسپوتنیک مطابق با آمار منتشره در سایت سازمان جهانی بهداشت، در زمان حاضر، بیش از 61 میلیون و 299 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به ثبت رسیده است.    
واکسن ویروس کرونا در جهان
به گزارش اسپوتنیک ، سازندگان واکسن روسی« اسپوتنیک V» ضد کووید به کمپانی انگلیسی – سوئدی AstraZenec، پیشنهاد کردند آزمایشات بطور مشترک انجام شود. آزمایشاتی که داوطلبان در آن شرکت کردند و دُز کامل واکسن AstraZenec را دریافت کردند 62 درصد کارایی  نشان داده است.  
معاون وزیر بهداشت
معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونای ایرانی تا ۲ هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شود /عصر ایران معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی کرونا تا ۲ هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شود.  
دکتر بهادر مقدس
اوز امروز / دکتر بهادر مقدس*:  چنانچه در شناخت زودهنگام بیماران کرونایی و توصیه و تاکید بر قرنطینه آن‌ها پیش از مراجعه مستقیم آنان به پزشکان مراکز درمانی، اقدامی کارساز انجام پذیرد، مهم‌ترین گام در کاهش پایدار   و سریع آمار مبتلایان به کرونا را در کشور برداشته ایم.  
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز