تاریخ: 01 ارديبهشت 1403 - 11 شوال 1445 - 2024 April 20
کد خبر: 156
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1400 - 22:15:09
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
انتخابات شورای شهر /
 
اهمیت شوراها بر هیچکس پوشیده نیست و هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری است. یکی از انتظارات مهم از کلیه نامزدهای محترم انتخابات شورا در راستای احترام به افکار عمومی، معرفی راهبرد مشخص و ارائه برنامه مدون چهارساله برای پیشبرد اهداف نهاد شورا می باشد، موضوع مهمی که تاکنون کمتر بدان توجه گردیده‌ است. در همین راستا شناخت دقیق و کافی نامزدهای محترم از قانون شوراها ، شرح وظایف و اختیارات این نهاد است.
 


 
با توجه به اینکه شورا یک مجموعه  تخصصی است باید افرادی وارد میدان شوند که در کنار خصوصیاتی
چون پاک دستی ، تعهد ، سلامت نفس و مردم دار بودن، در زمینه های مختلف عمران و شهرسازی، بهداشتی ، فرهنگی، ورزشی، اقتصاد ، سرمایه گذاری و مشارکت مردمی (تلاش برای جذب سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال) ، بهسازی فضای شهر، داشتن تجربه در امور اجتماعی و ... نیز دارای برنامه، تخصص، تجربه و  کارایی باشند.
 
فردی که می‌خواهد در شورا ورود کند باید حداقل در یکی از این زمینه ها تخصص داشته باشد تا بتواند اظهار نظر کند؛ به ویژه در شهری مانند شهرستان نوپای اوز که نیاز به مطالبه گری جهت پیشرفت و توسعه دارد. یک عضو شورا باید بتواند با مسئولان اجرایی شهر، استان ،کشور و نیکوکاران خارج از کشور ارتباط برقرار کند ،کانال ارتباطی بین مردم و مسئولین شهرداری باشد و از ظرفیت ها جهت توسعه و پیشرفت شهر استفاده نماید، نگرش خوبی نسبت به سرمایه گذاران داشته باشد، آنها را جذب سرمایه گذاری نماید و زمینه را برای پیشرفت، عمران و آبادانی شهر فراهم نماید.
 
نکته مهم: شورای شهر آزمونی برای سنجش مقبولیت افرادی است که قصد دارند برای شهر خود کاری کنند؛ بنابراین مردم باید در انتخابات آتی با چشم باز و آگاهی نسبت به انتخاب  افراد توانمند اقدام نموده و اداره شهر را به کسانی واگذار کنند که صلاحیت لازم را داشته باشند چرا که نحوه عملکرد آنها مستقیم یا غیر مستقیم با زندگی و آینده ما و شهرمان مرتبط است و تمام مسائل فردی و اجتماعی محیط زندگی مان متأثر از تصمیم‌ گیری‌های افراد منتخب خواهد بود.
 
افراد جامعه به دنبال تحول و قرار گرفتن طیفی دلسوز و مطالبه گر در شورای شهر است. البته هنوز هم بیم از قومیت گرایی و لابی‌گری افراد ناکارآمد وجود دارد از این رو امید است که همه آحاد جامعه بدون در نظر گرفتن قومیت و صمیمیت برای انتخاب دلسوزترین شخصیت‌های مطالبه گر به پای صندوق های رأی بروند. به یاد داشته باشیم که نتیجه انتخابات صحیح می‌تواند عامل تحول وسیعی در شهرداری و البته شهر اوز شود.
 
  نهاد مردمی شورا جایگاه ممتاز و منحصر به فردی از جهت پیگیری مطالبات مردمی و نقش آفرینی سازنده در جهت ارتقای نیروی مردمی ماندگار، کمک به آبادانی و توسعه شهر خواهد داشت.
 
با توجه به تجربیات دوره‌های گذشته نهاد شورا، ضرورت ورود نیروهای خوش‌فکر، برنامه محور، متخصص، مطالبه‌گر، با دیدگاه تعامل گرا به نهاد شورا، اجتناب ناپذیر می‌نماید .در این میان از بین افرادی که به نوعی احساس تکلیف کرده و خود را شایسته حضور در شورای شهر می دانند ارائه رزومه و سابقه کاری شان در این شهر بسیار ضروری است. رزومه، مشخصات و سوابق حرفه ای است و هدف از درخواست ارائه رزومه اين است كه شهروندان با آگاهی از آن متوجه شوند کاندیداها از چه مهارت هايي برخوردار هستند، چه تجربیاتی دارند، چه نوع كارهايي را انجام داده اند و از نظر علمی و عملی در چه سطحی هستند.
 
حمایت و پشتیبانی از نامزدهای توانمند با توجه به شهرستان شدن در راستای ضرورت از اتحاد و وحدت در قالب نهاد شورا و انتقال پیام اتحاد، همدلی با نسل جوان، پرهیز از تخریب افراد در کارزار انتخاباتی که در صورت عدم پرهیز فرصت سوزی های بیشتری را به همراه خواهد داشت. ورود به مصادیق و گزینش افراد به این صورت همدلانه می تواند توسط جوانان، بانوان و شخصیت‌های مرجع مردمی شهر اوز، با در نظر داشتن منافع شهر انجام گیرد.
 
توجه به این نکته مهم است که اعضای شورای شهر به عنوان شورای تمام مردم انتخاب می شوند و نه صرفاً به عنوان شورای گروه و یا طیف و جناح خاصی بلکه منتخب تمام مردم شهر خود خواهند بود.
 
با احترام به کلیه نامزدهای محترم در انتخابات شورا امیدوار هستیم با همدلی، هم افزایی و احساس مسئولیت شخصیت‌های محترم شهر و با روی کار آمدن شورای مردمی مطالبه‌گر و پاکدست در شهر ،فزونی همدلی، همکاری های متقابل و هم افزایی که ضرورت امروز شهر ما است کمک کنیم که با انتخاب افرادی با بازدهی و کارایی لازم خود را در برابر انتخابی که داریم مسئول دانسته و افرادی که می‌توانند اقدامات مفید و مثبتی داشته باشند را انتخاب نموده تا در آینده ملامتی از انتخاب خود نداشته باشیم و با استعانت از خداوند متعال و کمک همدیگر، جهت حفظ وحدت و انسجام  آینده ای روشن برای خود و جامعه اوز رقم بزنیم.
 
سخنی با کاندیداهای محترم شهر:
 
شهر اوز، خسته از کشمکش‌ها و جدل های فرسایشی است که سال های اخیر شاهد آن بوده است؛ اعضای شورا در هر شهری باید پاسخگوی رأی اعتماد مردم باشند زیرا که هر رأی مردم مطالبه ای از حقوق شهروندی است بنا به این اصل شروع کار ما با انتخابات است ولی بعد از شورا هم ادامه داشته و به عنوان حق شهروندی مطالبه گری خواهیم کرد.
 

 

بدون نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
| 7 خرداد 1400 | 04:15:02

باسلام خانم رضایی لابی گری را متاسفانه نزدیک به ۸ ماه هست توسط افرادی در شهر اوز شروع شده واین افراد ناکارامد را شما باید بهتر بشناسید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
کد امنیتی:   
مجله خبری فیشور
اب و هوای  اوز
اوز امروز
عصر ایران
رقص گل
پایگاه خبری صحبت نیوز